Typickým príkladom je účtovanie odpočtu nákladov na PHM vo výške 80%. Príklad:Nákup PHM v sume 150 Eur.
Strana Dal: účet 321xxx, typ sumy - Suma dokladu, suma 150,00.
Strana MD: účet 501xxx, typ sumy - Základ DPH 20%, suma 125,00
účet 343xxx, typ sumy - DPH 20%, suma 20,00 , číslo riadku pre DPH: 23, spôsob odpočtu: 1 - DPH odpočítať v plnej výške
účet 343xxx, typ sumy - DPH 20%, suma 5,00 , číslo riadku pre DPH: 23, spôsob odpočtu: 0 - DPH neodpočítať.
Základ DPH je v prípade potreby tiež možné rozúčtovať na viac nákladových účtov.
V kontrolnom výkaze bude pre takýto doklad uvedené: Základ 125,00, Daň 25,00, Odpočet 20,00.
Ak Vám pri obnovení dát z priebežnej archivácie z konkrétmeho dňa program napíše "V adresári neexistujú dáta zo dňa ..." a Vy si myslíte, že zadávate dobré umiestnenie, kde je uložená archivácia daných dát, častou chybou je, že pri zadávaní adresáram, kde sa dáta nachádzajú, zadávate aj samotný adresát obsahujúci v názve dátum archivácie, napr. UD010314.001 - t.j. archivácia z 1.3.2014. Je potrebné zadať cestu bez tohoto určenia.
Pri zadávaní adresára nezadávajte teda adresár s dátumom v názve: UDddmmrr.001 .
Pri prenášaní programu zo starého počítača do nového je dôležité preniesť všetky roky, ktoré ste v programe nahrávali a všetkých užívateľov v prípade multiverize programu.
Najjednoduchší a najrýchlejší spôsob je nakopírovať v starom počítači celý základný adresár, kde je program nainštalovaný, na USB disk, aj s podadresármi (napr. celý adresár TPSOFTWIN, ak ste použili talýto názov pri prvotnej inštalácii programu).
Následne nakopírujete z USB kľúča celý tento adresár s jeho obsahom do nového počítača, napr. na disk C:, čím sa prenesú všetky spracovávané roky, prípadne aj všetci spracovávaní užívatelia.
Po prenesení programu do nového počítača je už len potrebné na jeho spustenie nasledovné: